Skip to content

Persoalan yang belum terjawab…

October 21, 2009

Entry kali ni aku tak nak cerita atau ulas apa-apa mengenai diri sendiri atau pun isu semasa yang berlaku di sekeliling kita.

Aku cuma nak menimbulkan persoalan yang hingga kini masih belum terjawab di kalangan member-member dan rakan setugas.

Ok lah, situasinya macam ni…

Kerajaan mengumumkan pakej rangsangan ekonomi sebanyak RM60 bilion bagi merangsang pertumbuhan dan ekonomi negara yang turut terjejas disebabkan kemelesetan ekonomi dunia.

Katakanlah kerajaan bermurah hati untuk memberi RM1 juta kepada setiap seorang daripada 27 juta rakyat Malaysia sebagai usaha memastikan tiada lagi rakyat yang miskin serta menggalakkan rakyat berbelanja.

Persoalannya di sini, cukupkah RM60 bilion itu untuk diagihkan kepada setiap rakyat??… atau kalau tak cukup berapakah jumlah sebenar yang diperlukan supaya setiap rakyat mendapat RM1 juta setiap seorang??… atau adakah lebihan wang daripada RM60 bilion yang diperuntukkan itu??…

2 Comments leave one →
  1. October 23, 2009 3:00 pm

    Maths la paling bengap aku nih..sbb tula bolej menulis je..tak bule kira..hehehhee..

  2. October 24, 2009 6:04 pm

    bagi tu memangla bole bagi. tapi, akhnirnya negara akan bangkrap, tiada produktiviti kerana semua org dapat duit, tapi duit itu bukan untuk pembangunan tetapi kegunaan sendiri. lama2, dalam 2 tahun, negara akan runtuh jatuh berderai…
    tapi, kena ingat, angka 60 billion itu bukan angka tunai semuanya…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: