Skip to content

Yang mana satu??…

October 16, 2009

Dalam hidup sentiasa ada pro dan kontra… bila ada orang kaya, tentu ada orang miskin… ada orang kurus, ada jugak orang gemuk… ada si pandai, tentu ada si bodoh…

Di manakah kedudukan kita??… adakah tergolong dalam senarai yang disebut di atas atau berada dalam golongan tengah-tengah??… kaya tidak, miskin pun tidak… kurus tidak, gemuk pun tidak… pandai tidak, bodoh pun tidak…

Yang mana pilihan kita??… kurus tapi sentiasa memendam rasa semata-mata nak jaga badan hingga tak sentuh langsung makanan sedap-sedap… dah lumrah, makanan sedap selalunya mempunyai kandungan lemak yang tinggi…

Atau… hidup gembira dapat menikmati segala macam makanan sedap-sedap… tapi pada masa sama berdepan masalah berat badan dan kadar kolestrol yang tinggi… paling menyedihkan, awek pun tak pandang sebab memiliki bentuk badan yang tak menarik serta sentiasa jadi bahan kutukan…

Yang mana pilihan kita??… ada duit berkepuk serta harta yang banyak hingga jadi idaman ramai wanita yang semua orang tahu cuma gilakan harta yang kita ada kerana kita pun sebenarnya memiliki wajah yang tak hensem…

Atau… selalu pokai tapi mempunyai raut wajah yang kacak… dah lah tu, takde pompuan pun nak sebab dah tahu yang kita ni sengkek…

Yang mana pilihan kita??…

3 Comments leave one →
  1. fndrocka permalink
    October 16, 2009 6:06 pm

    bukan macam nak beli kuih boleh pilih2

  2. October 16, 2009 7:32 pm

    mcm lagu dlm citer labu labi la..syahdu ye bunyi nih..tetap ade jak yang gemuk dan kurus..muahahaaaa..

  3. mywanfai permalink*
    October 16, 2009 11:25 pm

    fndrocka & manlukeman,
    aku x tau la korang mcm mana, tp kalau aku memang xde pilihan beb, haha

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: