Skip to content

Soalan lazim ketika Hari Raya

September 26, 2009

Sempena suasana raya yang masih terasa walaupun aku sendiri dah empat hari bekerja, aku nak berkongsi sikit cerita pasal raya, terutama ketika menziarah rumah adik-beradik dan saudara mara yang lama tak jumpa.

Kalau dulu masa bujang, asal pergi beraya rumah saudara mara je, mesti diorang akan tanya “Bila kau nak kahwin.”

Lepas kahwin, bila jumpa time raya, diorang akan tanya soalan macam ni pulak, “Bila nak ada anak.”

Sekarang ni, bila dah ada anak, diorang tanya pulak soalan macam ni kat aku, “Bila kau nak kena transfer balik KL?

Hmmm… entah lah, soalan tu memang aku tak dapat nak jawab… tunggu je lah…

Tapi yang aku tak tahan, asal jumpa je saudara mara time raya, mesti diorang akan tegur macam ni, “Eh kenapa kau nampak *tut*, tak excercise ke? Ke sedap sangat makanan kat Kelantan tu?… hohoho… sabar je lah!

One Comment leave one →
  1. September 30, 2009 5:15 pm

    haha..makane kek klate meme sedap.. teringin nak make nasi ule cikgu..~hmmm~

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: