Skip to content

3 Malaysians…

September 5, 2009

Mungkin korang pernah tengok iklan kat tv pasal tiga orang sahabat – Afdlin Shauki, Datuk David Arumugam dan Hu Yuhang yang jalan-jalan sambil bersembang mengenai keunikan Malaysia di sebuah pasar malam.

Sempena dengan Kemerdekaan Malaysia ke-52, Proton menyiarkan cerita pendek pelbagai tajuk mengenai Malaysia yang dibualkan mereka bertiga yang membawa bersama semangat 1Malaysia.

Antara tajuk-tajuk cerita pendek tu adalah rojak, cencored, hangus, kuih muih, konsert pasar dan hangus yang semuanya menjurus kepada keunikan Malaysia sebagai sebuah negara yang berbilang bangsa.

Memang kelakar… apa yang dipaparkan menerusi setiap cerita dengan durasi 1 minit tu sebenarnya mempunyai banyak maksud tersirat yang patut kita jadikan iktibar untuk menguatkan lagi perpaduan di kalangan kaum.

Kat sini aku tempek dua daripada semua filem pendek tu… kalau nak tengok semua korang boleh surf  http://www.1malaysia-proton.com/ tak pun tengok je kat youtube…

No comments yet

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: