Skip to content

Mee Bandung Muar yang power!

August 7, 2009
Mee Bandung Muar

Mee Bandung Muar

Tengah-tengah lapar ni, tiba-tiba terasa pulak nak makan mee bandung muar… teringat keenakan mee bandung muar yang aku pernah makan dengan family kat belakang Hospital Tawakal, KL…

Tak payah pergi ke Muar, kat KL pun ada tempat yang best… restorannya kalau tengok dari luar nampak macam suram, macam tak best je… kat dalam pulak nampak macam kedai kopi dulu-dulu…

Tapi benarlah kata pepatah ‘Don’t judge a book by its cover’… bila tengok mee bandung yang pekat tu, perghhh… sekali cuba pasti nak lagi…

Aku ni sebenarnya tak lah selalu makan mee bandung ni, tapi bagi aku mee bandung muar kat belakang Hospital Tawakal tu memang mengancam… mee goreng kat situ pun power habis!…

Adik ipar aku sampai boleh repeat lah beli mee bandung dengan mee goreng tu sehari lepas kitorang makan kat situ…

Aku pun tak berapa nak ingat restoran ni terletak kat jalan apa (sebenarnya tak tau)… ala nak carik senang je, kat belakang Hospital Tawakal dan bersebelahan dengan restoran Haslam…

Mee Bandung House (Muar)

Mee Bandung House (Muar)

Tapi malangnya, entah bila lah agaknya aku boleh pergi restoran ni lagi… takkan lah nak balik KL dengan perjalanan 6 7 jam semata-mata nak makan mee bandung ni…

6 Comments leave one →
  1. August 8, 2009 1:56 am

    masa Hannah operation kat Tawakal haritu, adalah aku pergi. Tak baper sedap lah mi bandung dia.. tawar.. so esoknya kitorang pi sikret resepi baru bukak kat sebelah dia he he.. restoran haslam lagi tak sedap…

  2. mywanfai permalink*
    August 8, 2009 11:07 am

    akula,
    eh ye ke tawar?… masa aku gi hari tu sedap giler… dah tukar tukang masak kot, tak pun lidah aku ni yg ada masalah… huhu

  3. August 9, 2009 12:15 pm

    ish… meleleh air liur aku…. tp malangnya di kb tak de mee bandung… makanan kegemaran aku nie… tolong la jgn buat entry mcm nie lagi… buat aku terseksa menahan nafsu makan…

  4. September 1, 2009 2:28 pm

    Salam ziarah, jemput singgah ke blog saya…
    http://mi-bandung-bp.blogspot.com

  5. Org Muo permalink
    June 29, 2010 7:51 pm

    Nak kena Mee Bandung Muo asli gi ar kat Salak Tinggi, Kosmopleks. Dalam perjalanan dari Nilai ke KLIA nampak la Salak Tinggi. Tukang Masak dia memang orang Muo.

  6. wanida permalink
    November 20, 2011 2:05 pm

    kalau ke kajang, dari hiway cheras kajang, tak jauh belah kanan ada restoran D’Muar..mee bandung je pon not bad, nasi campur ala kampung dengan harga berpatutan..

Leave a Reply

