Skip to content

Teka teki teka tekuk

November 13, 2008

Di bawah ini ada dua soalan teka teki…

airasia2lg

SOALAN 1

Ketika di udara, yang mana lebih berat antara pesawat Air Asia AK952 dari Kuala Lumpur ke Jakarta atau pesawat Air Asia QZ7602 dari Jakarta ke Kuala Lumpur?

SOALAN 2

Pak Mat Ibrahim Saufi sedang nazak. Dia mempunyai tiga anak – Ahmad Sapuan, Mohd Ariffin dan Radzi Nahar. Satu hari, Pak Mat Ibrahim Saufi memanggil tiga anaknya itu satu persatu untuk membuat permintaan sebelum dia meninggal dunia.

Kepada Ahmad Sapuan, Pak Mat Ibrahim Saufi memberitahu jika dia mati, maka kebumikanlah dia di dalam hutan.

Kepada Mohd Ariffin, Pak Mat Ibrahim Saufi memberitahu jika dia mati, maka kebumikanlah dia di padang yang lapang.

Kepada Radzi Nahar, Pak Mat Ibrahim Saufi memberitahu jika dia mati, maka kebumikanlah dia di dalam kawasan masjid.

Tidak lama kemudian, Pak Mat Ibrahim Saufi pun meninggal dunia. Soalannya, bagaimana Ahmad Sapuan, Mohd Ariffin dan Radzi Nahar nak kebumikan jenazah bapanya sedangkan bapanya itu membuat tiga permintaan supaya dikebumikan di tiga tempat berbeza?…

— jawapan yang betul dari kedua-dua soalan di atas akan menerima hadiah misteri

14 Comments leave one →
  1. November 13, 2008 5:51 pm

    rajin pulak ko buat teka teki ye…

  2. mywanfai permalink*
    November 13, 2008 6:09 pm

    aku minta jawab soalan…

  3. Awang Adek permalink
    November 13, 2008 8:51 pm

    lu pikir lan sendiri bagi jawapan satu….dan kebumi dikubur bagi jawapan nombor dua…tak kan lah nak kebumi kat mana lagi kalau tak kubur.

  4. mywanfai permalink*
    November 14, 2008 12:04 am

    haha.. Awang Adek, jawapan tu salah… sila cuba lagi

  5. janeQ permalink
    November 14, 2008 11:33 am

    kebumi jenazah pak mat di dalam tanah. bila sapuan mati kebumi dalam hutan, bila arriffin mati kebumi di padang lapang, nahar mati kebumi di kawasan masjid.

  6. Awang Adek permalink
    November 14, 2008 12:37 pm

    Kalau salah, lu bagi jawapan gua bagi soalan macam mana adil tak?

  7. mywanfai permalink*
    November 14, 2008 2:47 pm

    Awang Adek… sila cuba lagi

  8. Awang Adek permalink
    November 14, 2008 2:50 pm

    Tak pe lah saya bagi satu lagi teka teki…orang gali kubur pakai seluar dalam ke tak?

  9. mywanfai permalink*
    November 14, 2008 3:00 pm

    janeQ – sila cuba lagi

    Awang Adek – sila cuba lagi

  10. November 14, 2008 5:38 pm

    kat udara, mana ada pesawat yang berat, semua ringan…tipu la wanfai ni..tanam je kat mana2..bukan Pak Mat Ibrahim Saufi tau pun…ape la ko ni…

  11. mywanfai permalink*
    November 14, 2008 6:23 pm

    manlukeman… mana ada tipu, teka teki mesti ada jawapan… sila cuba lagi

  12. November 16, 2008 6:59 pm

    aku tau jawapannya pak mat tempe eksiden ngan kapal terbang… muahahaha

  13. mywanfai permalink*
    November 16, 2008 7:21 pm

    hahaha… salah

  14. KKK permalink
    May 7, 2010 6:02 pm

    dr indo r, ibuk2 ni bw balik kain bebanyak…kasi la hadiah misteri tu

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: