Skip to content

Tak habis2 menyusahkan

November 6, 2008

                                                     kwsp                       

Lagi sekali aku rasa nak marah je dengan pengurusan agensi kerajaan yang tak efisien langsung… kali ni pasal KWSP. Ada ke pengurangan tiga peratus seperti diumumkan kjaan hari tu nak dibuat secara automatik mulai 2009. Menurut KWSP, kalau sesiapa tak nak pengurangan caruman, kena isi borang yang diambil dari pejabat KWSP atau dimuat turun dari laman web KWSP.

Apa la punya pengurusan… Sepatutnya, siapa yang nak pengurangan lah yang kena isi borang… sesiapa yang tak nak tu buat apa nak isi borang?? Kan ke menyusahkan… tak pasal2 aku yang tak nak pengurangan ni kena isi borang… memanglah keje nampak simple.. tapi menyusahkan.

Macam kita nak pinjam duit kat bank la… orang yang nak pinjam la kena isi borang, yang tak nak pinjam kat bank buat apa isi borang… macam tu la perumpamaannya… aku tak nak pengurangan bukanlah sebab gaji besar, tapi dah tua nanti nak makan apa? kalau mati awal, apa benda yang boleh ditinggalkan untuk anak isteri kalau tak duit KWSP tu… huh tak fahamlah aku!

One Comment leave one →
  1. November 7, 2008 11:41 am

    ko ni..ape la garang sgt..tp aku pn xsuke gak..biar la potong byk..dri aku lesap kn dalam mase xsampai brape jam..xpe beb..gua teman lu buat nanti..muahahahaa

Leave a Reply

